Premijera „DAPHNIS I CHLOÉ“ kao poklon publici za kraj sezone

Posljednja ovosezonska premijera Baleta riječkog HNK Ivana pl. Zajca „Daphnis i Chloé“ Mauricea Ravela inspirirana Longusovom poemom u koreografiji i režiji najistaknutijeg hrvatskog baletnog umjetnika Staše Zurovca i pod ravnanjem maestre Nade Matošević bit će održana u subotu, 22. svibnja 2010. u 19,30 sati.

Na konferenciji za novinare istaknuto je kako će u ovo baletno djelo biti inkomporiran i Ravelov „Bolero“.

„Bio je veliki užitak raditi na Ravelovu glazbu i bit će to lijepa predstava za završetak sezone riječkog Kazališta“, rekao je koreograf i redatelj, ujedno i ravnatelj riječkog Baleta Staša Zurovac. „ Kao autor uvijek tražim u djelu, i glazbi i dramaturgiji, prekretnice, velike emocije uzrokovane primjerice rastancima ili mračnim silama, a toga ovdje nema. Postoji samo jedna emocija – ljubav. Stoga sam gledajući probu pomislio kako sam upao u zamku „Daphnisa i Cholé“ i napravio isto što piše u glazbi i djelu. Pokušat ću to ispraviti“, rekao je Zurovac i dodao: „Mislim da će balet biti zanimljiviji ako se napravi odmak.“

S druge strane, maestra Nada Matošević je rekla kako se “Daphnis i Chloe“ nametnuo kao logičan repertoarni slijed budući da je na programu riječkog Kazališta već bio izveden balet „Romeo i Julija“ S . Prokofjeva i „Čudesni mandarin“ B. Bartóka. „Ta djela pripadaju redu najzahtjevnijih i najzanimljivijih orkestralnih partitura, a Ravelov „Daphnis i Chloé“ još je jedna stepenica više“, istaknula je maestra Nada Matošević dodajući: „ Djelo je ogroman izazov i za mene i za cijeli orkestar Opere za kojeg mislim da je jedan od najboljih u Hrvatskoj i regiji te može kvalitetno odgovoriti takvom izazovu. Nakon toga preostaje nam još Stravinski kao završetak naše razvojnog puta.“

Uz to, maestra Matošević rekla je kako je poznato da je Ravel bio najveći orkestrator svih vremena a da je glazba „Daphnisa i Cholé“ bogata i koloritna. „To su prelijepe boje, od najlirskijih i najdelikatnijih momenata do onih gdje sudjeluje cijeli orkestar kojega smo rasporedili i u četiri lože budući da svi glazbenici ne stanu u orkestralnu rupu.“

O dijelu predstave koji uključuje i Ravelov „Bolero“ Zurovac je rekao: „Uklopio sam ga kao krajnju scenu moje interpretacije priče o „Daphnisu i Chloé“, dok je o tome maestra Matošević kazala: „ Budući da je to jedno od najpopularnijih djela ikada napisanih bit će to pravi poklon našoj publici za kraj sezone.“

Naslovne su uloge povjerene novim baletnim zvijezdama riječkog Kazališta Vladimiru de Freitasu Rosi i Camili Izabeli Moreiri. I ostale uloge pripale su istaknutim članovima ansambla riječkog Baleta: Andrei Köteles (Pan); Cristina Lukanec (Nimfa Syrix); Marta Kanazir, Irina Köteles, Anna Ponomareva, Marta Voinea, Sabina Voinea Vukman (1. red Nimfi); Svetlana Andrejčuk, Oxana Brandiboura, Tena Ferić, Kristina Kaplan, Deana Marčić, Paula Rus, Svetlana Rasskazova (2. red Nimfi); Leonid Antontsev, Ashatbek Yusupzhanov Hairovic, Vitali Klok, Johan Ludwig Leopold Jerkander, Svebor Zgurić (Gusari).

Autorsku ekipu čine i scenograf Žorž Draušnik, kostimografkinja Katarina Radošević Galić, oblikovatelj svjetla Deni Šesnić i autor video materijala Marin Lukanović.

U predstavi sudjeluje orkestar i zbor Opere HNK Ivana pl. Zajca. Koncertni majstor je Romeo Drucker, a zborovođa Igor Vlajnić.